Więc u mnie wygląda to tak, wartości które ma to -2,5 -2,9 i -3,4 w czasie jazdy prezentuje się to tak jak na wykresie, również tam jest log dynamiczny, dwa razy pociągnąłem od 1500obr do 4200-4300obr. Zostawiać takie ustawienie czy zmieniać? Jakie plusy i minusy ma ustawienie kąta na "-"?
[O2] Pompowtrysk - synchronizacja wałków - kąt wtrysku
Zwiń
X
-
Komentarz
-
-
Log (0 - 004,005,029)
Jakie plusy i minus ma ustawienie kąta na "+"i "-"?
Trochę się zmartwiłem, bo rozrząd robiony 2000 km temu i myślałem, że w pewnym miejscu...
Komentarz
-
-
1. Jesli rozrzad byl robiony 2000 km temu to mechanik ktory go robil nie skontrolował/ustawił kąta... nie wystawia mu to dobrej opinii... ale wierz mi wiekszosc mechaników drapie sie po glowie jak zapytasz o to ustawienie.
Kąt masz obowiązkowo do ustawienia... ta czynnosc jest prosta i mozna ją wykonac w swoim garazu.
2. Jesli temperatura 82* to max do jakiej udało Ci się nagrzac auto... to zdecydowanie za mało na dobrze dogrzane TDi... ten samochód spala wiecej paliwa, dodatkowa uwaga to taka ze temperatury sprawdzamy w grupie 007
3. Miales pokazac tylko wycinek od 1500 do 4200 a nie cały wielki log ktory wczytuje sie 5 min
Tutaj mozesz zobaczyc poglądowo jak wykonywac logi, na przykladzie grup 011 i 003...
po obejrzeniu filmu zorientujesz się na pewno o co mi chodziło.
Jutro rano wstawie logi mojej Octy z silnikiem BJB... tez mam do regulacji wyzej wymieniony parametr.
Pozdrawiam serdeczniePrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemik1. Jesli rozrzad byl robiony 2000 km temu to mechanik ktory go robil nie skontrolował/ustawił kąta... nie wystawia mu to dobrej opinii... ale wierz mi wiekszosc mechaników drapie sie po glowie jak zapytasz o to ustawienie.
Kąt masz obowiązkowo do ustawienia... ta czynnosc jest prosta i mozna ją wykonac w swoim garazu.
2. Jesli temperatura 82* to max do jakiej udało Ci się nagrzac auto... to zdecydowanie za mało na dobrze dogrzane TDi... ten samochód spala wiecej paliwa, dodatkowa uwaga to taka ze temperatury sprawdzamy w grupie 007
3. Miales pokazac tylko wycinek od 1500 do 4200 a nie cały wielki log ktory wczytuje sie 5 min
Tutaj mozesz zobaczyc poglądowo jak wykonywac logi, na przykladzie grup 011 i 003...
po obejrzeniu filmu zorientujesz się na pewno o co mi chodziło.
Jutro rano wstawie logi mojej Octy z silnikiem BJB... tez mam do regulacji wyzej wymieniony parametr.
Pozdrawiam serdecznie
2. Co może być, źle skoro osiąga tylko taką temperaturę?
3. Mój błąd...
Powtórzę się, jakie są plusy i minus ustawień kąta synchronizacji, bo sporo sprzecznych informacji na Internecie.
Komentarz
-
-
1. Jesli rozrzad byl robiony 2000 km temu to mechanik ktory go robil nie skontrolował/ustawił kąta... nie wystawia mu to dobrej opinii... ale wierz mi wiekszosc mechaników drapie sie po glowie jak zapytasz o to ustawienie.
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
być może mechanik zrobił to celowo aby auto odzyskało wigor no ale mogę się mylić.
Zamieszczone przez przemikKąt masz obowiązkowo do ustawienia... ta czynnosc jest prosta i mozna ją wykonac w swoim garazu.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Kąt synchronizacji ma byc ustawiony na 0 lub jak najblizej 0. Skad tolerancja ?
Ano stad ze ECU potarfi sobie skorygowac o tą włąsnie wartosc (w silniku BJB od -6 do +6, w starszych silnikach PD od -3 do +3) niedoregulowany kąt.
Na co wpływa to ustawienie - na fazy rozrządu czyli na napełnianie czyli wprost na moc, odpalanie, prace na wolnych obrotach itd.
A dowód mamy tutaj
tu jest sprawa dyskusyjna otóż ja miałem ustawiany ten kąt w ASO po wymianie jakiegoś tam napinacza (już nie pamiętam) i tak mi ustawili, że auto nie jechało a raczej się turlało a mimo tego wszytko było zrobione jak trzeba, pojechałem do innego ASO i na moją prośbę ustawiali go razem ze mną i próbami drogowymi, ustawienia nie były na 0 jak powinny być ale za to auto zyskało na dynamice i przy robieniu programu seria wypluła 126KM/273Nm
Takie moje dywagacje. :wink:
Natash... kąt masz obowiazkowo do regulacji i powinien Ci ją zrobic ten kto wymieniał rozrzad... gwarantuje Ci, ze auto bedzie chodziło lepiej i bardziej miekko pracowało.
Dlaczego nie mozesz osiagnąć wiekszej temperatury.... to akurat jest proste... masz rąbniety termostat
PozdrawiamPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
No ja nie zauważyłem różnicy w odpalaniu, chociaż teraz najniższa to 0C, odpala od strzała (aku i świece tegoroczne), na mocy też nie zauważyłem różnicy, nie wiem tylko co było ustawione przed wymianą. Zasmuciłem się, bo myślałem, że gość co to robił to się zna na rzeczy, a może po prostu zapomniał sprawdzić, po wymianie gratów...
Czy to normalne że mi w czasie jazdy wartości falują od -2,4 do -3,4?
[ Dodano: Nie 01 Kwi, 12 22:54 ]
A skąd pewność, że mam walnięty termostat?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashNo ja nie zauważyłem różnicy w odpalaniu
Zapewniam Cie ze jak by Ci przyszło odpalic przy -27 nie byloby tak rozowo.
[+]
Skad pewnosc... heh... dobrze dogrzane TDi przy wykonywaniu logow dynamicznych powinno trzymac 89-94*.
Przejedz srednio dynamicznie 8-10 km i zaloguj 007 statyczną - odpowiedz bedziesz mial na tacy.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Rozrząd był robiony na początku lutego, potem jeszcze były mrozy ok -20C i palił od strzała. Mechanik dziś zapytał, są błędy, jak niema to jeździć, ręce mi opadły... Norma to +/-3, w sumie się mieści, ale w czasie jazdy nieraz skoczy na -3,4. Co do temperatury i termostatu to tak ona rośnie w czasie jazdy:
Pierwszy wykres 3C na dworze, drugi 9C, tylko radio używane z elektryki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruZamieszczone przez przemikNie wiem skad tjunerzy, mechanicy i inni bajkopisarze biorą inne ustawienia niz zero.
Tu chyba nie chodzi o kwestie doswiadczenia lub jego braku... skoro fabryczne dane mowią tak, a nie inaczej to raczej nie ma sensu dyskutowac czy moze byc lepiej lub gorzej.
Każdy decyduje o swoim aucie we własnym zakresie.
Pozdrawiam serdeczniePrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Tu chyba nie chodzi o kwestie doswiadczenia lub jego braku... skoro fabryczne dane mowią tak, a nie inaczej to raczej nie ma sensu dyskutowac czy moze byc lepiej lub gorzej.
Program robiłem tu : http://www.mrmotors.pl/
a serwis robię tu : http://forum.octaviaclub.pl/profile....profile&u=1267
nie sądzę aby te osoby specjalnie mi ustawiły źle rzeczowy kąt
dlatego
Zamieszczone przez przemikMysle ze to nie jest przedmiotem dyskusji i chyba nie oczekujesz ode mnie eleboratów na temat ile przeprowadziłem diagnoz... trafnych bądz nie :wink:O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruProgram robiłem tu : http://www.mrmotors.pl/
a serwis robię tu : http://forum.octaviaclub....wprofile&u=1267
nie sądzę aby te osoby specjalnie mi ustawiły źle rzeczowy kąt
Zamieszczone przez loruponiekąd oczekuję wykazaniem się trochę większym doświadczeniem a niżeli informacja w stylu tak zaleca fabryka
Przepraszam za zwrot mechanicy bajopisarze - faktycznie byl niefortunny.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashJa sporo szukałem na polskich i anglojęzycznych forach i nie znalazłem informacji, co daje ustawienie na "+" i "-" niestety, ale może ktoś bardziej ogarnięty się wypowie.
Trochę pojeździłem i przestawiłem na zero,różnicy znaczącej nie odczułem,no poza spadkiem spalania.
Na minusie silnik pracował jakby bardziej twardo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruZamieszczone przez przemikNo poki co tyle musi Ci wystarczyc... absolutnie bez urazyPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
[quote="MiroTDI"]Zamieszczone przez natashTrochę pojeździłem i przestawiłem na zero,różnicy znaczącej nie odczułem,no poza spadkiem spalania.
Na minusie silnik pracował jakby bardziej twardo.. Zwyczajnie dokładność wyliczania dawki jest niewystarczająca, a zmiana kąta synchronizacji wałka powoduje zmianę kąta krzywki wyciskającej pompowtryskiwacz (mój domysł-dla zorientowanych hasło "duration map"). Dlatego też silnik przy wyprzedzeniu wałka pracuje "twardziej" (prędkość przepływu paliwa przez wtryskiwacz może być inna-też mój domysł). Oczywiście pozostaje wciąż kwestia napełniania silnika przy zmianie kąta otwarcia zaworów (w końcu coś wymyślili zmienne fazy rozrządu
) ale ten aspekt wydaje mi się mniej znaczący. Dla uzyskiwania większych mocy większy wpływ moim zdaniem ma właśnie zmiana ilości paliwa jakie dostaje silnik.
PS: przez ponad sezon jeździłem z ustawieniem -3,5 i nie notowałem problemów przy niskich temperaturach.
Komentarz
-
-
Podziękowania dla Jarka za pomoc w sprawie synchronizacji...dzięki jego sugestia oraz Miałowi który ma vaga i pojecie jak go obsługiwać dałem rade sam to zrobić.. po wymianie rozrządu okazało sie ze miałem - 4,4 ! ale juz jest ok 0.0. dzięki Jarku 2x bo kiedyś już pomogłeś mi przy spryskiwaczach .!:szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
natash, wiesz co.. ja miałem już wcześniej program 136 kunia i 318 niuta.. po wymianie rozrządu w aso wsiadam i .. auto nie jedzie, tzn jedzie lepiej niż na serii ale nie tak jak przed wymianą.. teraz można powiedzieć ze powrócił do stanu przed wymianą lecz nie wiem jaki był kąt przed wymiana wiec dokładnie jak było przed nie zrobiłem.. zrobiłem jak mówił Jarek i teraz wkręca sie tak jak przed. tak wiec in+
Komentarz
-
Komentarz