[O2] Pompowtrysk - synchronizacja wałków - kąt wtrysku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    #51
    Więc u mnie wygląda to tak, wartości które ma to -2,5 -2,9 i -3,4 w czasie jazdy prezentuje się to tak jak na wykresie, również tam jest log dynamiczny, dwa razy pociągnąłem od 1500obr do 4200-4300obr. Zostawiać takie ustawienie czy zmieniać? Jakie plusy i minusy ma ustawienie kąta na "-"?
    Załączone pliki

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #52
      natash, mozesz te odczyty zamiescic w formie takiej jak pokazałes inne odczyty tutaj


      czyli normalnie :wink:

      Ale juz z tego co zamiesciles widac ze masz kąt synchro do regulacji...
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • natash
        RS
        • 2011
        • 2599

        #53
        Log (0 - 004,005,029)

        Jakie plusy i minus ma ustawienie kąta na "+"i "-"?

        Trochę się zmartwiłem, bo rozrząd robiony 2000 km temu i myślałem, że w pewnym miejscu...

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #54
          1. Jesli rozrzad byl robiony 2000 km temu to mechanik ktory go robil nie skontrolował/ustawił kąta... nie wystawia mu to dobrej opinii... ale wierz mi wiekszosc mechaników drapie sie po glowie jak zapytasz o to ustawienie.
          Kąt masz obowiązkowo do ustawienia... ta czynnosc jest prosta i mozna ją wykonac w swoim garazu.

          2. Jesli temperatura 82* to max do jakiej udało Ci się nagrzac auto... to zdecydowanie za mało na dobrze dogrzane TDi... ten samochód spala wiecej paliwa, dodatkowa uwaga to taka ze temperatury sprawdzamy w grupie 007

          3. Miales pokazac tylko wycinek od 1500 do 4200 a nie cały wielki log ktory wczytuje sie 5 min

          Tutaj mozesz zobaczyc poglądowo jak wykonywac logi, na przykladzie grup 011 i 003...

          po obejrzeniu filmu zorientujesz się na pewno o co mi chodziło.

          Jutro rano wstawie logi mojej Octy z silnikiem BJB... tez mam do regulacji wyzej wymieniony parametr.

          Pozdrawiam serdecznie
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • natash
            RS
            • 2011
            • 2599

            #55
            Zamieszczone przez przemik
            1. Jesli rozrzad byl robiony 2000 km temu to mechanik ktory go robil nie skontrolował/ustawił kąta... nie wystawia mu to dobrej opinii... ale wierz mi wiekszosc mechaników drapie sie po glowie jak zapytasz o to ustawienie.
            Kąt masz obowiązkowo do ustawienia... ta czynnosc jest prosta i mozna ją wykonac w swoim garazu.

            2. Jesli temperatura 82* to max do jakiej udało Ci się nagrzac auto... to zdecydowanie za mało na dobrze dogrzane TDi... ten samochód spala wiecej paliwa, dodatkowa uwaga to taka ze temperatury sprawdzamy w grupie 007

            3. Miales pokazac tylko wycinek od 1500 do 4200 a nie cały wielki log ktory wczytuje sie 5 min

            Tutaj mozesz zobaczyc poglądowo jak wykonywac logi, na przykladzie grup 011 i 003...

            po obejrzeniu filmu zorientujesz się na pewno o co mi chodziło.

            Jutro rano wstawie logi mojej Octy z silnikiem BJB... tez mam do regulacji wyzej wymieniony parametr.

            Pozdrawiam serdecznie
            1. Skoro zapłaciłem, to nie chcę tego poprawiać, chociaż czytałem jak to jest.
            2. Co może być, źle skoro osiąga tylko taką temperaturę?
            3. Mój błąd...

            Powtórzę się, jakie są plusy i minus ustawień kąta synchronizacji, bo sporo sprzecznych informacji na Internecie.

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #56
              1. Jesli rozrzad byl robiony 2000 km temu to mechanik ktory go robil nie skontrolował/ustawił kąta... nie wystawia mu to dobrej opinii... ale wierz mi wiekszosc mechaników drapie sie po glowie jak zapytasz o to ustawienie.
              tu jest sprawa dyskusyjna otóż ja miałem ustawiany ten kąt w ASO po wymianie jakiegoś tam napinacza (już nie pamiętam) i tak mi ustawili, że auto nie jechało a raczej się turlało a mimo tego wszytko było zrobione jak trzeba, pojechałem do innego ASO i na moją prośbę ustawiali go razem ze mną i próbami drogowymi, ustawienia nie były na 0 jak powinny być ale za to auto zyskało na dynamice i przy robieniu programu seria wypluła 126KM/273Nm
              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

              być może mechanik zrobił to celowo aby auto odzyskało wigor no ale mogę się mylić.

              Zamieszczone przez przemik
              Kąt masz obowiązkowo do ustawienia... ta czynnosc jest prosta i mozna ją wykonac w swoim garazu.
              a dla czego ? mieści się w normie od -4 do +4 no chyba, że się mylę to proszę mnie poprawić.
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • natash
                RS
                • 2011
                • 2599

                #57
                Norma jest chyba od -3 do +3, także nie mieści się bo nieraz skaczę z 2,4 na 2,9 i 3,4, ciekawe czy tak powinna skakać ta wartość...

                [ Dodano: Nie 01 Kwi, 12 22:00 ]
                Zamieszczone przez loru
                dla czego
                = dlaczego

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #58
                  Kąt synchronizacji ma byc ustawiony na 0 lub jak najblizej 0. Skad tolerancja ?
                  Ano stad ze ECU potarfi sobie skorygowac o tą włąsnie wartosc (w silniku BJB od -6 do +6, w starszych silnikach PD od -3 do +3) niedoregulowany kąt.
                  Na co wpływa to ustawienie - na fazy rozrządu czyli na napełnianie czyli wprost na moc, odpalanie, prace na wolnych obrotach itd.
                  A dowód mamy tutaj

                  tu jest sprawa dyskusyjna otóż ja miałem ustawiany ten kąt w ASO po wymianie jakiegoś tam napinacza (już nie pamiętam) i tak mi ustawili, że auto nie jechało a raczej się turlało a mimo tego wszytko było zrobione jak trzeba, pojechałem do innego ASO i na moją prośbę ustawiali go razem ze mną i próbami drogowymi, ustawienia nie były na 0 jak powinny być ale za to auto zyskało na dynamice i przy robieniu programu seria wypluła 126KM/273Nm
                  Nie wiem skad tjunerzy, mechanicy i inni bajkopisarze biorą inne ustawienia niz zero... ustawcie sobie -4 a zobaczycie ze auto bedzie mialo ze 20 KM mniej i bedzie inaczej pracowac na wolnych obrotach, ze o problemach z odpalaniem w chlodniejsze dni nie wspomne. Owszem jest jeden przypadek... auto po modyfikacji map... jesli tuner dolał paliwa... to moze ustawic kąt "w minusie" aby przyspieszyc lekko zapłon... wiecej paliwa - wiecej czasu na spalenie sie mieszanki.
                  Takie moje dywagacje. :wink:

                  Natash... kąt masz obowiazkowo do regulacji i powinien Ci ją zrobic ten kto wymieniał rozrzad... gwarantuje Ci, ze auto bedzie chodziło lepiej i bardziej miekko pracowało.
                  Dlaczego nie mozesz osiagnąć wiekszej temperatury.... to akurat jest proste... masz rąbniety termostat

                  Pozdrawiam
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • natash
                    RS
                    • 2011
                    • 2599

                    #59
                    No ja nie zauważyłem różnicy w odpalaniu, chociaż teraz najniższa to 0C, odpala od strzała (aku i świece tegoroczne), na mocy też nie zauważyłem różnicy, nie wiem tylko co było ustawione przed wymianą. Zasmuciłem się, bo myślałem, że gość co to robił to się zna na rzeczy, a może po prostu zapomniał sprawdzić, po wymianie gratów...

                    Czy to normalne że mi w czasie jazdy wartości falują od -2,4 do -3,4?

                    [ Dodano: Nie 01 Kwi, 12 22:54 ]
                    A skąd pewność, że mam walnięty termostat?

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #60
                      Zamieszczone przez natash
                      No ja nie zauważyłem różnicy w odpalaniu
                      Tak jak wspominałem... ECU radzi sobie z "fuszerką mechanika"... masz silnik BXE i pewnie tam tez jest tolerancja -6 do +6 musiałbym sprawdzic.
                      Zapewniam Cie ze jak by Ci przyszło odpalic przy -27 nie byloby tak rozowo.
                      [+]

                      Skad pewnosc... heh... dobrze dogrzane TDi przy wykonywaniu logow dynamicznych powinno trzymac 89-94*.
                      Przejedz srednio dynamicznie 8-10 km i zaloguj 007 statyczną - odpowiedz bedziesz mial na tacy.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        #61
                        Rozrząd był robiony na początku lutego, potem jeszcze były mrozy ok -20C i palił od strzała. Mechanik dziś zapytał, są błędy, jak niema to jeździć, ręce mi opadły... Norma to +/-3, w sumie się mieści, ale w czasie jazdy nieraz skoczy na -3,4. Co do temperatury i termostatu to tak ona rośnie w czasie jazdy:
                        Pierwszy wykres 3C na dworze, drugi 9C, tylko radio używane z elektryki.

                        Komentarz

                        • loru
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4286
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #62
                          Zamieszczone przez przemik
                          Nie wiem skad tjunerzy, mechanicy i inni bajkopisarze biorą inne ustawienia niz zero.
                          może z doświadczenia :?: , nie żebym się czepiał ale jakie jest Twoje doświadczenie ?
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz

                          • natash
                            RS
                            • 2011
                            • 2599

                            #63
                            Ja sporo szukałem na polskich i anglojęzycznych forach i nie znalazłem informacji, co daje ustawienie na "+" i "-" niestety, ale może ktoś bardziej ogarnięty się wypowie.

                            Komentarz

                            • przemik
                              RS
                              • 2012
                              • 1610

                              #64
                              Zamieszczone przez loru
                              Zamieszczone przez przemik
                              Nie wiem skad tjunerzy, mechanicy i inni bajkopisarze biorą inne ustawienia niz zero.
                              może z doświadczenia :?: , nie żebym się czepiał ale jakie jest Twoje doświadczenie ?
                              Mysle ze to nie jest przedmiotem dyskusji i chyba nie oczekujesz ode mnie eleboratów na temat ile przeprowadziłem diagnoz... trafnych bądz nie :wink:


                              Tu chyba nie chodzi o kwestie doswiadczenia lub jego braku... skoro fabryczne dane mowią tak, a nie inaczej to raczej nie ma sensu dyskutowac czy moze byc lepiej lub gorzej.

                              Każdy decyduje o swoim aucie we własnym zakresie.

                              Pozdrawiam serdecznie
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz

                              • loru
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4286
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #65
                                Tu chyba nie chodzi o kwestie doswiadczenia lub jego braku... skoro fabryczne dane mowią tak, a nie inaczej to raczej nie ma sensu dyskutowac czy moze byc lepiej lub gorzej.
                                tą fabrykę zawsze da się poprawić na bazie doświadczenia które to stosują jak ich określiłeś tjunerzy i mechanicy bajkopisarze.
                                Program robiłem tu : http://www.mrmotors.pl/
                                a serwis robię tu : http://forum.octaviaclub.pl/profile....profile&u=1267
                                nie sądzę aby te osoby specjalnie mi ustawiły źle rzeczowy kąt
                                dlatego
                                Zamieszczone przez przemik
                                Mysle ze to nie jest przedmiotem dyskusji i chyba nie oczekujesz ode mnie eleboratów na temat ile przeprowadziłem diagnoz... trafnych bądz nie :wink:
                                poniekąd oczekuję wykazaniem się trochę większym doświadczeniem a niżeli informacja w stylu tak zaleca fabryka.
                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                Komentarz

                                • natash
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2599

                                  #66
                                  Loru - na jaką wartość masz ustawiony kąt w swoim BXE?

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #67
                                    Zamieszczone przez natash
                                    Loru - na jaką wartość masz ustawiony kąt w swoim BXE?
                                    teraz nie kojarzę, jak znajdę czas wieczorem to zerknę
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    • przemik
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1610

                                      #68
                                      Zamieszczone przez loru
                                      Program robiłem tu : http://www.mrmotors.pl/
                                      a serwis robię tu : http://forum.octaviaclub....wprofile&u=1267
                                      nie sądzę aby te osoby specjalnie mi ustawiły źle rzeczowy kąt
                                      Tez nie sądze... pewnie program robiony przez Rogala... wiec jakis zamysl w przesunieciu kąta byl.

                                      Zamieszczone przez loru
                                      poniekąd oczekuję wykazaniem się trochę większym doświadczeniem a niżeli informacja w stylu tak zaleca fabryka
                                      No poki co tyle musi Ci wystarczyc... absolutnie bez urazy

                                      Przepraszam za zwrot mechanicy bajopisarze - faktycznie byl niefortunny.
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz

                                      • loru
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4286
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #69
                                        Zamieszczone przez przemik
                                        No poki co tyle musi Ci wystarczyc... absolutnie bez urazy
                                        absolutnie beż żadnej urazy, chcę pogłębiać swoją skromną wiedzę.
                                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                        Komentarz

                                        • MiroTDI
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 104

                                          #70
                                          Zamieszczone przez natash
                                          Ja sporo szukałem na polskich i anglojęzycznych forach i nie znalazłem informacji, co daje ustawienie na "+" i "-" niestety, ale może ktoś bardziej ogarnięty się wypowie.
                                          U mnie po przestawieniu wałka z zera na -1 przybyło 10Nm i 5KM,ale spalanie wzrosło o pół litra.
                                          Trochę pojeździłem i przestawiłem na zero,różnicy znaczącej nie odczułem,no poza spadkiem spalania.
                                          Na minusie silnik pracował jakby bardziej twardo.

                                          Komentarz

                                          • przemik
                                            RS
                                            • 2012
                                            • 1610

                                            #71
                                            Zamieszczone przez loru
                                            Zamieszczone przez przemik
                                            No poki co tyle musi Ci wystarczyc... absolutnie bez urazy
                                            absolutnie beż żadnej urazy, chcę pogłębiać swoją skromną wiedzę.
                                            Gdybym się nie chciał nią podzielic po prostu nie rejestrowałbym sie na tym forum...
                                            Przemek
                                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                            Komentarz

                                            • gobowski
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 34

                                              #72
                                              [quote="MiroTDI"]
                                              Zamieszczone przez natash
                                              Trochę pojeździłem i przestawiłem na zero,różnicy znaczącej nie odczułem,no poza spadkiem spalania.
                                              Na minusie silnik pracował jakby bardziej twardo.
                                              Trochę się "doktoryzowałem" w tym temacie, zbierając dane praktyczne, jak i czytając teorie. Dotychczas nikt nie był w stanie udzielić mi konkretnej informacji nt. wpływu ustawienia wałka. U siebie przetestowałem różne ustawienia, od -3,5 do 2,5. Różnica w spalaniu moim zdaniem nie istnieje, pomimo iż komputer twierdzi inaczej . Zwyczajnie dokładność wyliczania dawki jest niewystarczająca, a zmiana kąta synchronizacji wałka powoduje zmianę kąta krzywki wyciskającej pompowtryskiwacz (mój domysł-dla zorientowanych hasło "duration map"). Dlatego też silnik przy wyprzedzeniu wałka pracuje "twardziej" (prędkość przepływu paliwa przez wtryskiwacz może być inna-też mój domysł). Oczywiście pozostaje wciąż kwestia napełniania silnika przy zmianie kąta otwarcia zaworów (w końcu coś wymyślili zmienne fazy rozrządu ) ale ten aspekt wydaje mi się mniej znaczący. Dla uzyskiwania większych mocy większy wpływ moim zdaniem ma właśnie zmiana ilości paliwa jakie dostaje silnik.
                                              PS: przez ponad sezon jeździłem z ustawieniem -3,5 i nie notowałem problemów przy niskich temperaturach.

                                              Komentarz

                                              • andriu21tg
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2008
                                                • 1499

                                                #73
                                                Podziękowania dla Jarka za pomoc w sprawie synchronizacji...dzięki jego sugestia oraz Miałowi który ma vaga i pojecie jak go obsługiwać dałem rade sam to zrobić.. po wymianie rozrządu okazało sie ze miałem - 4,4 ! ale juz jest ok 0.0. dzięki Jarku 2x bo kiedyś już pomogłeś mi przy spryskiwaczach .! :szeroki_usmiech

                                                Komentarz

                                                • natash
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2599

                                                  #74
                                                  Jakie wrażenia przed i po zmianie?

                                                  Komentarz

                                                  • andriu21tg
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2008
                                                    • 1499

                                                    #75
                                                    natash, wiesz co.. ja miałem już wcześniej program 136 kunia i 318 niuta.. po wymianie rozrządu w aso wsiadam i .. auto nie jedzie, tzn jedzie lepiej niż na serii ale nie tak jak przed wymianą.. teraz można powiedzieć ze powrócił do stanu przed wymianą lecz nie wiem jaki był kąt przed wymiana wiec dokładnie jak było przed nie zrobiłem.. zrobiłem jak mówił Jarek i teraz wkręca sie tak jak przed. tak wiec in+

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...